Assalamu alaikum wa rahmatullah!
Dear fellow teachers,
This year inshaAllah, we will be elaborating a new field trip calendar at the beginning of each semester. Among the purposes of a learning expedition calendar is to have better organisation of the outings, better communication between teachers, admininistration and auxiliary staff, and to avoid a plethora of school trips and activities bungled at the end of the year inshaAllah.
Learning expeditions supplement learning in the classroom. These expeditions have as a goal to make the learning in the class vibrant and pratical to life. A learning expedition (field trip) can last from 30 minutes to 2 hours. Students for example, can go to a hair dressing salon to learn about physical and chemical changes, or to a zoo, to learn about animal habitats. Cultural centres are also immense learning centres through their workshops, library, media and audio visual centres, and their theatres.
We encourage you to suggest your ideas to us, and we will incorporate them in the calendar inshaAllah. We are also available to assist should you need help!
Don't forget our class overnight trips scheduled at the end of the year for the upper classes. Suggestions are St Louis, Sine Saloum islands, Ziguinchor, St Louis and The Gambia. Your suggestions are highly appreciated!
Questions, concerns or suggestions, please come and see me!
Sincerely,
Mme ZamZam Amatullah Khalfani
Chers collègues,
Cette année inshaAllah, nous proposons la création d’un calendrier des
sorties pédagogiques le début de chaque semestre / trimestre. Non seulement ce
calendrier nous aidera à être mieux organisés par la grâce d’Allah, mais nous évitera
inshaAllah que toutes les sorties de classe s’organisent vers la fin de l’année
académique, et de surcroît, ce qui créera un chamboulement des cours et une
confusion due à un manque de communication entre professeurs.
L’objectif des sorties pédagogiques, entre autre, est de supplémenter
l’apprentissage dans les classes avec des sorties qui rendent les cours vivants
et pratiques. Une sortie peut durer de trente (30) minutes à deux (2) heures… par
exemple, les élèves peuvent visiter un salon de coiffure pour comprendre
certains changements physiques ou chimiques, ou bien un zoo pour comprendre les
habitats des animaux sauvages. Cependant, n’oublions pas que les centres
culturels sont aussi de grands espaces d’apprentissage de langues à travers des
ateliers, des spectacles et la lecture.
Par ailleurs, vous pouvez également suggérer les endroits où vous
voulez visiter et activités que vous voulez faire et nous vous aiderons à les
réaliser.
N’oublions pas les sorties culturelles de fin d’année inshaAllah qui
commenceront au mois d’avril. Parmi les suggestions, nous avons : le Sine
Saloum ; la Gambie ; St Louis et Somone/Saly.
Bien cordialement.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire